Category
Projecten
Over dit project

Voor Spex in the City, Alphen aan den Rijn 

hebben we het unieke marketingconcept van eigenaar Gijs van Leeuwen vertaald in een bijzonder interieurontwerp wat een perfecte mix is van instore communicatie, interieurelementen, beleving, styling en presentatie. Echt iets wat er nog niet was in de NL-optiekwereld; en mix tussen keten-en-particulier-gevoel.

 

Jos Baijens; “Ik heb samen met Gijs de basistekeningen gemaakt voor de winkel; de plattegrond,verlichting,vloer, wanden en de ‘customer flow’. Ik heb veel ervaring met winkels voor zelfstandige opticiens en deze ervaring heb ik gebruikt om een bijzondere winkelbeleving neer te zetten, waarin het concept van Gijs tot zijn recht komt.

 

De routing is bijvoorbeeld heel belangrijk en afhankelijk van de maatverhouding in een pand. De werkplaats in deze winkel is in het midden van de ruimte geplaatst en iets schuiner neer gezet, waardoor je gelijk naar de linkerkant van de winkel getrokken wordt. Terwijl een consument juist eerder de neiging heeft rechts te beginnen.

 

Kortom, de hele winkel wordt betreden. Achterin zijn bovendien 2 heerlijk zithoeken in ‘style’ gecreëerd wat in basis natuurlijk niet gewoon is in de optiek, maar wel gezellige informaliteit meebrengt als tegenwicht tegen de ketenachtige maar duidelijke presentatie van Topvision.”